Dlaczego niskie morale przynosi korzyści tylko Twoim konkurentom

Kiedy biuro jest nękane przez niskie morale, nie ma zbyt wiele nadziei na horyzoncie.

Oczywiście, można odwrócić sytuację i w większości przypadków można ją poprawić, jeśli pracuje się wystarczająco ciężko, ale jest wiele firm, które po prostu nie dają czasu na tego typu sytuacje.

Morale ma kluczowe znaczenie. Kiedy morale jest niskie, nie ma na co czekać i biznes powoli zmierza ku upadkowi. Skutki niskiego morale są dobrze udokumentowane i są czymś, o czym często mówimy - niska produktywność, brak utrzymania pracowników, zwiększona absencja chorobowa, mniejsza współpraca i wzrost konfliktów w biurze, to wszystko są bardzo negatywne rzeczy.

Jednakże, z negatywnej sytuacji jak ta, jest jedna szczególna grupa ludzi, którzy zacierają ręce w radości - twoja konkurencja.

Dlaczego?

Ponieważ wszystko zaczyna iść źle dla Ciebie, więc oznacza to, że prawdopodobnie zacznie iść dobrze dla nich.

Niskie morale mocno uderza w Twoich klientów

Jeśli myślisz, że morale w biurze nie ma wpływu na klientów, to niestety jesteś w błędzie.

Kiedy morale jest niski jest więcej błędów popełnianych i interakcji między pracownikami i klientami są prawdopodobnie tak samo negatywne, jak uczucie w nowoczesnym biurze. Podczas siedzenia w recepcji, recepcjonista może uśmiechać się i powiedzieć wszystkie właściwe rzeczy, ale atmosfera w biurze będzie zrobić swoją drogę do przestrzeni i mówić głośno.

Następnie, gdy klienci rozmawiają z pracownikami przy biurkach, albo twarzą w twarz lub przez telefon, szybko zauważą brak zaangażowania, ogólne poczucie porażki w powietrzu.

Wszystko to oznacza, że klienci będą się zastanawiać, dlaczego zawracają sobie głowę robieniem interesów z Tobą, skoro być może mogliby uzyskać lepszą jakość usług od kogoś innego.

Kim jest ten "ktoś inny"? Twoja konkurencja, oczywiście.

Innym plusem dla Twoich rywali jest fakt, że niezadowolone biuro oznacza, że pracownicy prawdopodobnie zaczną odchodzić w tłumie. W tym przypadku będą szukać zatrudnienia być może w podobnym środowisku, takim, które pasuje do ich doświadczenia i umiejętności. Tak, twoi obecni pracownicy mogą podnieść ręce w górę w porażce i uciec do twoich rywali.

Nie można ich winić, ponieważ jeśli ktoś inny będzie traktował ich lepiej i zapewni im lepsze doświadczenie zawodowe, są w pełni uprawnieni do przejścia.

Możesz się zastanawiać, w jaki sposób twoi konkurenci dowiedzą się o ogólnym stanie morale w twoim biurze, ale nie jest to trudne do rozgryzienia. Kiedy popełniane są błędy, klienci odchodzą, kiedy produktywność jest niska, zyski zaczynają spadać i firmy walczą - te informacje nie są trudne do znalezienia. Trzeba też pamiętać, że informacja ustna jest niezwykle potężna, nawet w erze technologicznej, w której żyjemy; wystarczy, że jedna osoba wspomni na mediach społecznościowych, jak godziny spędzone na swoim biurowym krześle powodują, że czuje się zdołowana, a wszyscy będą o tym wiedzieć.

Tak więc, jedynymi ludźmi, którzy korzystają z tego typu sytuacji są ci, których naprawdę nie chcesz, aby z nich korzystać.

Jak możesz to powstrzymać?

Przyjrzyj się atmosferze w swoim biurze i zrób coś z tym! Morale w biurze może mieć poważne konsekwencje, gdy jest niskie, ale jest też bardzo podatne na działania, jeśli chodzi o jego odwrócenie. W tym przypadku oceń problem i wprowadź plan działania. Zapytaj swoich pracowników, czego chcą, co mogłoby uczynić ich dzień pracy przyjemniejszym i bardziej produktywnym; to ludzie, którzy mają wszystkie odpowiedzi, a Ty musisz tylko zapytać.

Dzięki temu pracownicy natychmiast poczują, że są słuchani, a to da im poczucie, że są doceniani. Kiedy tak się dzieje, morale zaczyna rosnąć, a Twoi konkurenci będą jęczeć z rozczarowania!

Zobacz również